Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Anna Larsson - 1 januari 2011 11:36

Så var det nytt år! Nyårsafton förlöpte lugnt & trevligt här hemma med att ett par goda vänner kom över, vi åt gott, drack lite, pratade hund & spelade spel. För ovanlighetens skull var det en del fyrverkerier hos grannarna men hundarna brydde sig inte. Skönt! Ikväll ska vi iväg på middag hos ett par andra vänner och då kommer jag dessutom att träffa en liten 8-veckors bordercollievalp som Flynn väl kan sägas vara halv-morbror till (Flynns mamma är den valpens mormor). Ska bli så roligt att se henne!


Tidigare igår så fick Flynn sitt tredje träningspass med slalom. Jag gjorde som jag tänkt: gav honom mer utrymme på den sidan han hade svårt för förra passet, samt att jag testade att vara rörligare själv och springa mer. Nu var porten ca 2-8 och det roliga var att se hur mkt som lossnat under de vilodagarna han fått. Den svåra ingången var nu inte alls svår längre! Nästa gång vi tränar tänker jag sätta upp 2 portar, men innan dess ska han få 1-2 vilodagar emellan. Kanske jag kan få med mig pinnar & testa i ridhuset på söndag om vädret gör vägen dit farbar. Vore bra med både en ny plats och ett bättre underlag att träna på. (Om det går att få ner pinnarna där insåg jag just!?)


Så här såg Flynns 3:e slalompass ut:


Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards