Direktlänk till inlägg 9 november 2012

Ibland krockar ens planer.

Av Anna Larsson - 9 november 2012 21:10

Jaha, jag kan redan nu konstatera att mitt tidigare inlägg om planer 2013 för Fonzie kommer att behöva revideras... Det visade sig nämligen att SM i rallylydnad (i Skåne) kommer att gå samma helg som min vallhundsklubb kommer vara en av arrangörerna för får-SM 2013 -på Mörkö. Jag är med i arbetsgruppen kring får-SM så om inte ett litet under sker och rallyn flyttas är det bara att konstatera redan nu att vi inte kommer kunna starta. Hm. Får fundera och sätta upp lite andra mål kanske, han ska ta sista titeln, RLD M, så klart men jag känner att jag hade behövt ha något mer att satsa på... Får ta en funderare. Kan ingen snabbt införa regionsmästerskap eller så!? Tror inte ens det finns något KM i den här sporten på Södertälje BK som jag tillhör. Hm, kanske man ska väcka den tanken?


Hur som helst, idag har jag varit och rekogniserat fältet som får-SM planeras hållas på, ihop med ett gäng ur SM-gruppen. Helt otroligt fina marker, över 1 km långt och 4-500 m brett fält som det går att göra mycket roligt på!



Idag var det strålande sol och några minusgrader, då är till och med november trevligt!

Så här ser en del av marken ut.


 

Efter att vi stegat och mätt och planerat och kollat så åkte jag och Kicki hem till Anneli, fikade och vallade. Jag fick se Kickis valp och Annelis nya hund (nu döpt till Nic) träna i 25:an och bägge såg fina ut! Flynn & Race valde jag att köra varsitt pass med inne i fårhuset istället, det är inte så ofta vi kommer år att jobba inne med mycket får, bra övningar för hundarna att pressa sig mellan djuren och väggarna för att ta loss dem och att trycka upp och pressa ihop flocken i ena änden av fårhuset. Bägge skötte sig fint.


I övrigt tycker jag att november är en seg månad, jag blir så otroligt trött av mörkret och vill helst bara sova hela tiden just nu känns det som. Brukar faktiskt vara lite lättare när snön kommer och det blir lite ljusare igen.



 
 
Ingen bild

Frida

11 november 2012 19:36

Åh vad synd att det krockar! Annars hade jag garanterat kommit för att hälsa på Fonzie (bor ju i Malmö nu). Hade varit spännande att se om han känner igen sin gamla motförare i rapport ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Larsson - 7 december 2012 07:38

Jag har nu i fem dagar väntat på svar från Bloggplatsens "support" på frågan Går det att exportera en bloggplatsen-blogg till Wordpress och hur gör man i så fall. De har ännu inte svarat, varför jag chansar och slänger ut detta i bloggen så kanske nå...

Av Anna Larsson - 1 december 2012 16:58

Något som kanske känns busenkelt för oss som varit med ett tag i leken, men som inte alls är så självklart om man är nybörjare är -var hittar man vilka tävlingar som finns och hur anmäler man sig till dem? Så idag tänkte jag tipsa lite om det efterso...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 19:50

Min egen firma har hetat Mälardalens Hundcenter, men allt sedan jag sålde butiken och la ner hundsimmet, har jag känt att jag velat byta firmanamn. Nu har jag gjort slag i saken och firman heter istället 3vallare, precis som min hemsida har gjort i m...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 07:29

Vad gjorde man innan det fanns smarta telefoner!? (Pratade mer i dem kanske?) Här kommer tips på några appar som jag gillar, med hundanknytning så klart! De jag tipsar om är för iPhone men de flesta finns säkerligen även för android. Först ut en...

Av Anna Larsson - 29 november 2012 16:44

Jag håller på och ska byta utseende totalt på min hemsida www.3vallare.se men har tyvärr i den processen lyckats radera den gamla sidan (och det gamla abonemanget) innan den nya är igång... Så just nu finns ingen hemsida att beskåda, väntar på att få...

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards