Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Agilityträning (filmat), vallning, får & lydnad. Å lite till :-)

Av Anna Larsson - 12 maj 2011 13:39

Mycket har hänt sen sist! Tar en snabbuppdatering lite hipp som happ som det poppar upp i hjärnan:


VALLNING -Jag & Flynn och Krille & Race har börjat på en vallhundskurs på Agdala för Stefan Engström. Stefan har ungefär 100 ggr undrat varför vi går en grundkurs, men jag tycker att det har varit jättebra hitills: alltid nyttigt att ha någon utifrån som kan titta på både mig & hunden (särskilt när man som jag tränar helt ensam 99% av tiden...) och dessutom nyttigt att se fler unga hundar och få idéer och tankar om hur unghundsträningen kan läggas upp. En trevlig grupp förare & hundar & Stefan är defintivt en av de bättre pedagogerna bland de lokalklubbsintruktörer jag träffat på! Rekomenderas!


FÅR -Bästa Anneli har lånat ut några tackor till oss och efter att ha slitit som ett djur några dagar med att slå i stolp & laga stängsel fick jag hagen klar precis tills fåren anlände. Det är en hage jag vallat i för några år sedan, ett gravfält från järnåldern och med en runsten i och allt! Starkt kuperad hage och klurig terräng som är tungsprungen men utvecklande för hundarna! Känns kalas att kunna träna ofta nu!   En del av hagen.
  

    Den snygga runstenen i hagen! Texten lyder "Sigrid lät resa denna sten efter Sven, sin make. Han ofta seglat med dyrbar knarr till Semgallen om Domenäs." (semgallen = landet söder om Rigabukten. Knarr= vikingarnas rymliga havsgående skepp. )


 
Flynn ovan & Fog nedan illustrerar hur långa tungor hundarna får av att valla i Mervallahagen :-)


 

AGILITY -Flynns träning har tagit sig fint! Ikväll ska vi åka på vår första träningstävling (på Södertälje BK), det får bli en första liten check på hur bra han klarar av andra hinder än mina egna & hur vi fixar själva tävlingssituationen. Ska bli roligt! Vi är långt ifrån klara med slalomen men så här ser den ut nu:



Jag filmade även lite kombinationsträning med Flynn:



Och en film på Fonzies slalomträning!



LYDNAD -Är den mest eftersatta grenen här hemma får jag erkänna... Men vi har startat upp en tävlingsgrupp nyligen så det ska nog bli fart på det med nu framöver!


Tja, det var lite sen sist :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Larsson - 7 december 2012 07:38

Jag har nu i fem dagar väntat på svar från Bloggplatsens "support" på frågan Går det att exportera en bloggplatsen-blogg till Wordpress och hur gör man i så fall. De har ännu inte svarat, varför jag chansar och slänger ut detta i bloggen så kanske nå...

Av Anna Larsson - 1 december 2012 16:58

Något som kanske känns busenkelt för oss som varit med ett tag i leken, men som inte alls är så självklart om man är nybörjare är -var hittar man vilka tävlingar som finns och hur anmäler man sig till dem? Så idag tänkte jag tipsa lite om det efterso...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 19:50

Min egen firma har hetat Mälardalens Hundcenter, men allt sedan jag sålde butiken och la ner hundsimmet, har jag känt att jag velat byta firmanamn. Nu har jag gjort slag i saken och firman heter istället 3vallare, precis som min hemsida har gjort i m...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 07:29

Vad gjorde man innan det fanns smarta telefoner!? (Pratade mer i dem kanske?) Här kommer tips på några appar som jag gillar, med hundanknytning så klart! De jag tipsar om är för iPhone men de flesta finns säkerligen även för android. Först ut en...

Av Anna Larsson - 29 november 2012 16:44

Jag håller på och ska byta utseende totalt på min hemsida www.3vallare.se men har tyvärr i den processen lyckats radera den gamla sidan (och det gamla abonemanget) innan den nya är igång... Så just nu finns ingen hemsida att beskåda, väntar på att få...

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards