Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Fonzie 2 x segrare och ny titel! Flynn plockat kvalificeringspoäng.

Av Anna Larsson - 23 april 2012 19:00

I helgen tävlade vi rallylydnad igen. Lördagen var vi i Vallentuna och Fonzie gjorde sin andra start i nybörjarklassen. Det gick strålande, han fick 100p (maxpoäng), blev uppflyttad och delad seger i klassen! Fonzie var så otroligt glad att få vara med mig på tävling igen, riktigt rörande. "Snygg 360, snygga fronter. Jättesnygg runda!" fick vi som kommentar. Domare: Emma Berg.

  


Flynn gjorde sin debut i fortsättningsklassen, han skötte sig finfint och slutade på 98p och en 4:e placering. "Jättesnyggt, fin kontakt!" skrev domare Katarina Strömberg.


 


Dagen efter tävlade vi i Uppsala. Det var regnigt och ruggigt men långt värre för en frusen matte än för hundarna som tog det hela med en klackspark. Fonzie startade först (jag hade valt att inte gå upp i nästa klass utan låta honom ta en start till i nybörjarklassen för att istället sikta på ett diplom) och vi var nära att göra en till 100p-runda men så var jag lite för nära en skylt och när han skulle göra ingången runt mig så kom han åt skylten med rumpan, det gav -3 poäng. Så vi slutade på 97p men det räckte för att Fonzie åter igen skulle stå som segrare! I och med det här resultatet fick han sin RLD N -titel också. "Följsamt och trevligt ekipage, snyggt!!!"


 


Flynn startade senare på dagen och jag skrattade gott när jag såg utformningen på banan -vi skulle bla gå en åtta runt två tennisbollar (Flynns absoluta favoritleksaker!) och vi skulle gå långsam marsch fram till hopphindret och direkt långsam marsch efteråt, en utmaning för Herr Långben. Roligt! Flynn skötte sig jättebra, jag såg att han tänkte på ena tennisbollen men han behärskade sig fint och släppte aldrig fokus. Allt annat på banan gick bra utom ställandet som blev väldigt snett av någon anledning, där drogs den enda poängen under hela rundan och surt nog så hamnade vi på 99p och missade uppflyttningen med en futtig poäng, men resultatet placerade honom som 2:a i klassen! "Jättesnyggt! Snygg bakdelskontroll!"

Jaja, får hoppas vi hinner med en tävling till och att han efter det kan vara uppflyttad till avancerad klass. Jag tänker att efter uppflyttningen ska Flynn få vila från rallyn och då ska vi ta tag i tävlingslydnaden igen på allvar istället under en lång period. 


 


Folk som har sett oss tävla har börjat fråga när jag ska hålla kurser i rallylydnad, så håll utkik, det kommer säkert rallylydnadskurs med klickertänk någon gång framöver.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Larsson - 7 december 2012 07:38

Jag har nu i fem dagar väntat på svar från Bloggplatsens "support" på frågan Går det att exportera en bloggplatsen-blogg till Wordpress och hur gör man i så fall. De har ännu inte svarat, varför jag chansar och slänger ut detta i bloggen så kanske nå...

Av Anna Larsson - 1 december 2012 16:58

Något som kanske känns busenkelt för oss som varit med ett tag i leken, men som inte alls är så självklart om man är nybörjare är -var hittar man vilka tävlingar som finns och hur anmäler man sig till dem? Så idag tänkte jag tipsa lite om det efterso...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 19:50

Min egen firma har hetat Mälardalens Hundcenter, men allt sedan jag sålde butiken och la ner hundsimmet, har jag känt att jag velat byta firmanamn. Nu har jag gjort slag i saken och firman heter istället 3vallare, precis som min hemsida har gjort i m...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 07:29

Vad gjorde man innan det fanns smarta telefoner!? (Pratade mer i dem kanske?) Här kommer tips på några appar som jag gillar, med hundanknytning så klart! De jag tipsar om är för iPhone men de flesta finns säkerligen även för android. Först ut en...

Av Anna Larsson - 29 november 2012 16:44

Jag håller på och ska byta utseende totalt på min hemsida www.3vallare.se men har tyvärr i den processen lyckats radera den gamla sidan (och det gamla abonemanget) innan den nya är igång... Så just nu finns ingen hemsida att beskåda, väntar på att få...

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards