Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Flynn segrare i IK I och debuter i IK II på Gotland!

Av Anna Larsson - 15 augusti 2012 19:44

Hemma igen efter fyra mycket intensiva tävlingsdagar på Gotland! Gotlandsveckan var ett sammarbete mellan Gotlands VK (som arrangerade de första två dagarnas tävlingar) och min klubb Sörmlands VK som tog hand om de sista två tävlingsdagarna. Vi hade förmånen att vara på två stora och mycket fina djurbesättningar. Alla fyra dagarna arrangerades både IK I och IK II så jag och Krille hade beslutat oss för att låta detta bli Flynn & Race debut i IK II. Sammanlagt gjorde grabbarna åtta starter och jag är otroligt nöjd med hur fint de jobbade alla dagarna. Ibland gav det höga poäng och ibland valde vi att bryta men de hade en kalasfin djurhantering i allt och det är viktigast för mig.


Flynn lyckades bäst i IK I; han knep en 3:e placering på 88p andra tävlingsdagen och sen dammade han in en 1:a placering på 90p den näst sista tävlingsdagen! Jätteroligt!!! Vi tog oss runt två av våra IK II-starter, som bäst fick vi 76p utan fålla (som vi inte hann med att göra innan tiden var ute) och jag är mycket nöjd med hur Flynn skötte sig.


  Två segrare firar! Jag som vann IK I och Monika Lindblom som vann IK II ! :-)


Race kom 4:a på sin ena IK I-start och sen gjorde han två fina rundor i IK II, den bästa gav trots grindmiss där Krille såg helt fel, 79p ochjag tycker han är kalasfin i sitt sätt att jobba för att vara helt grön på denna nivå! Så här såg den rundan ut:




Nu räknar vi kallt med att bägge grabbarna med råge är klara för Unghundscupen. Vi har två starter kvar dock, nästa helg hos Anneli, men jag är mer sugen på att utnyttja de starterna till att stå kvar vid stolpen, vi får se :-)


Efter unghundscupen kommer jag inte tävla någon mer IK I med Flynn, det var så galet mycket roligare att köra honom i IK II även om vi har massor kvar att lära oss, så nästa år blir det i den klassen vi kommer att tävla.


Jag tappade dock en del av sugen att tävla riktigt mycket efter Gotland, då jag såg vad tävlingshetsen kan göra med människor när det får gå över styr. Där vill jag inte hamna! Mitt största mål är och förblir att utveckla Flynn till en grymt bra vallhund, en hund som jag har praktisk nytta av, som jag kan lita på och som jag vill ska kunna sköta så mycket som bara möjligt på egen hand. Får vi sen bra resultat på tävlingar är det en trevlig bonus. Min och Flynns relation går också före alla placeringar och cuper, sånt ska bara vara en extra krydda, inte ett självändamål.


Men det är självklart bara min filosofi.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Larsson - 7 december 2012 07:38

Jag har nu i fem dagar väntat på svar från Bloggplatsens "support" på frågan Går det att exportera en bloggplatsen-blogg till Wordpress och hur gör man i så fall. De har ännu inte svarat, varför jag chansar och slänger ut detta i bloggen så kanske nå...

Av Anna Larsson - 1 december 2012 16:58

Något som kanske känns busenkelt för oss som varit med ett tag i leken, men som inte alls är så självklart om man är nybörjare är -var hittar man vilka tävlingar som finns och hur anmäler man sig till dem? Så idag tänkte jag tipsa lite om det efterso...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 19:50

Min egen firma har hetat Mälardalens Hundcenter, men allt sedan jag sålde butiken och la ner hundsimmet, har jag känt att jag velat byta firmanamn. Nu har jag gjort slag i saken och firman heter istället 3vallare, precis som min hemsida har gjort i m...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 07:29

Vad gjorde man innan det fanns smarta telefoner!? (Pratade mer i dem kanske?) Här kommer tips på några appar som jag gillar, med hundanknytning så klart! De jag tipsar om är för iPhone men de flesta finns säkerligen även för android. Först ut en...

Av Anna Larsson - 29 november 2012 16:44

Jag håller på och ska byta utseende totalt på min hemsida www.3vallare.se men har tyvärr i den processen lyckats radera den gamla sidan (och det gamla abonemanget) innan den nya är igång... Så just nu finns ingen hemsida att beskåda, väntar på att få...

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards