Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Anna Larsson - 3 januari 2011 19:42

Jag kom tyvärr inte iväg till ridhusträningen igår men idag fick Flynn sitt 4:e träningspass med slalom och jag hade bestämt mig för att sätta upp 2 portar idag. Den första, gamla porten satt fastfrusen så tyvärr innebar det att jag hade gott om utrymme på den ena sidan av slalomen och ganska tight på den andra sidan. Gissa vilken som blev svårast. Jag är ändå mkt nöjd med hur Flynn klarade av den nya uppgiften och ffa är jag supernöjd med hans attityd vid ett fel, han tappar inte tempo eller intresse utan provar bara glatt igen! Mycket viktigt att en hund tål att felas (=gå miste om sin belöning) och att den efter ett fel allra helst anstränger sig lite hårdare.


Så här såg det ut idag:


Jag tyckte att portarna sattes lika men jag insåg efter ett tag att sista porten var mer öppen än den första. Idealiskt sett hade det varit precis tvärt om för at underlätta ingången, men så blir det när man får banka ner pinnarna lite på måfå!


Nästa pass tänker jag försöka ge lika mkt utrymme på bägge sidorna och så får vi se om jag ska stänga portarna lite mer, jag tror att jag vill göra det innan jag flyttar dem närmare ihop. Precis som tidigare ska han få någon vilodag emellan. Kanske får han köra på onsdag.

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards