Alla inlägg den 31 januari 2011

Av Anna Larsson - 31 januari 2011 17:15

Igår åkte jag & en klubbkompis (Elisabet med Sati) och tävlade i Karlstad. Japp, 3 timmar enkel resa för att tillbringa dagen i ett kallt ridhus, visst är hundfolk normala!?   Ridhuset var mkt riktigt kallt, läktaren var bitvis snorhal, men i övrigt -ett toppenarrangemang av Karlstad BK! Har sällan varit på en tävling där allt flutit på så snabbt, både ombyggnationer av banorna, banvandringar och resultatredovisningar gick tokfort! Resultaten kunde man följa live uppe i cafeterian (som var varm & med mkt humana priser!) medan man kunde blicka ut över tävlingsbanan! Coolt!


Fonz var anmäld till två hoppklass 2-lopp. Första loppet hade jag svårt att hitta rätt fokus och när han rev ett hinder gjorde jag precis det som jag inte tänkt göra -nämligen tappade fokus, la av och vips hade vi inget samarbete, Fonz chansade och vi fick fler fel & sen en disk. Kändes så surt att jag inte kunde sköta min del av dealen!


Vid andra hopploppets uppvärmning tittade jag på min fantastiska hund (som varit så cool i denna stimmiga, galna miljö) och påmindes om varför jag var där -för att Fonz tycker detta är SKITKUL och roligast har vi när vi jobbar som ett team! Så, med ett helt annat fokus & annan känsla i kroppen gick jag ut till det som jag tyckte var en mkt knixig start och gissa, vi satte inte bara den utan fick till ett riktigt bra lopp, hade marginalerna på vår sida och Fonz touchade inte ens bommarna. Nollade i mål och placerade oss som 2:a av 38 startande i klassen! Därmed var Fonzies andra pinne i hoppklass II bärgad!


Nu längtar vi till våren & bättre träningsmöjligheter -och fler roliga tävlingar.




Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards