Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Anna Larsson - 7 mars 2011 18:55

Har inte haft någon blogginspiration på ett tag, har lite tankar som snurrat runt som nog kommer ut här så småningom men ikväll blir det bara en liten uppdatering om vad som hänt sen sist & vad som är på gång.


Vi har fortfarande en jäkla massa snö & is här hemma. Tack o lov har underlaget funkat att köra kurserna på (har haft tävlingslydnadskurs & inkallningskurs som avslutades nu i helgen) men det går inte att tex köra agility och vår grusväg har förvandlats till en skridskobana. Trist men jag hoppas att lite plussgrader & sol ska börja få bort eländet snart!


Jag har hållt en temadag (specialerbjudande som gick ut till tidigare elever bara) om belöningsutveckling och det blev väldigt lyckat! Full fart på både hundar & folk och många kreativa idéer kring belöningar och ffa lek. Roligt också att återse hundar & förare som jag inte sett på ett tag och kunna följa deras utveckling! I morgon kommer ett annat gäng tidigare elever och vi ska jobba med motbetingning, blir säkerligen också roligt & givande!


På det egna kursandet har jag nu anmält mig som åhörare till en tävlingslydnadskurs (två heldagar) för Anne Dahlin. Det är Södertälje BK som arrangerar och första tillfället är på onsdag. Ska bli spännande! Hoppas få lite nya idéer & inspiration. Det riktigt spännande på lydnadsfronten är att jag & Flynn fick en plats på Obedience Rules 2011 så i augusti blir det 5 intensiva dagar bara med en massa tävlingslydnad! Ska bli så spännande!!!


Agility går som sagt inte alls att träna här hemma nu, men jag fick syn på att SLKK skulle bjuda in Eva Marie Wergård för en kortare kurs en kväll i juni, så den har jag anmält Flynn till. Innan dess ska väl snön vara borta & vi ska hinna vara igång tänker jag!  


På tal om agility skulle Fonzie ha tävlat både förra helgen & förrförra men med vår vanliga tur, halkade han på promenaden och bröt av en klo... Suck... Tack o lov sprack den inte ända upp till klofästet så vi slapp åka in och dra ut den, utan det räckte med att vi tog klotången och knipsade av halva klon. Nu får han ha tassskydd under tiden det läker men någon träning har vi inte kunnat ha och självklart fick vi ställa in de fyra loppen vi var anmälda till. Suck. Nu dröjer det en evighet innan det finns någon tävling som jag kan åka på.


Nu har alla våra 5 hundar blivit rabiesvaccinerade för andra gången så nu ska vi vänta de 120 dagarna och sedan blir det blodprov. Spännande om vi kunde komma iväg & träna & tävla utomlands så småningom!


Jaha, det var lite vad som skett sedan sist. Mer inspirerande inlägg kommer nog så småningom! :-)





Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards