Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Anna Larsson - 8 maj 2012 16:28

I söndags var det dags att tävla igen! Denna gång skulle bägge grabbarna starta i fortsättningsklassen (debut i den klassen för Fonzie och tredje starten i klassen för Flynn) och vi tävlade på Norrtälje LKK som är en klubb jag inte besökt tidigare.


   Det pös och lät och jag kunde inte låta bli att fota den rätt roliga skylten som alltså satt på klubbstugan en liten bit från ingången ;-)


Domare denna gång var Liss-Britt Elegård och banan såg ut så här: Start - Skicka över hinder - Sitt, stå - 360 vänster - Sitt, ligg, sitt - Sitt, sväng höger, 1 steg, sitt - 360 höger -  8:ans frestelser (korv i en skål & en boll) -  270  höger - 270 vänster - Sitt, ligg - Sväng höger - Snurr under gång - Sitt, sväng vänster, 1 steg, sitt - Mål.



Jag tyckte det var en enklare och inte lika rolig bana som de tidigare fortsättningsklasserna. Hundarna skötte sig hur som helst fint, Flynn startade först av mina två och han gick helt felfritt, 100p "Väldigt snyggt, bra samarbete!". Fonzie såg när jag körde med Flynn och det blev han rätt het av men han skötte sig också finfint ända tills han mitt i "åttan" plötsligt satte ner nosen en milisekund -och där tappade han 1p, så han fick 99p "Väldigt följsam hund, superkontakt!" blev Fonzies kommentar. Attans att han tappade fokus ett ögonblick annars hade han varit uppflyttad på första försöket!


Det var väldigt roligt att så många som såg Flynn & Fonzie kom fram efteråt och berömde hur fint de gick och just hur glada de såg ut, det värmer att höra!   


När det drog ihop sig till prisutdelning visade det sig att Flynn blev ensam segrare på sina 100p och Fonzie kom på delad andraplats på sina 99p! Flynn tog i och med detta också sin andra rallytitel = RLD F och är nu uppflyttad till avancerad klass.


Grabbarna 1:a och 2:a, Flynn RLD F & uppflyttad till avancerad klass. Bra dag!


Jag har två tävlingar till som jag anmält mig till, hoppas jag kan åka på dem. Sen får vi se om det blir någon mer start innan sommaren, vi har ju lite annat att pyssla med också :-)   





Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards