Alla inlägg den 17 december 2011

Av Anna Larsson - 17 december 2011 18:08

Idag var det nog ruggigaste träningsvädret hitills denna vinter! Spöregn när jag & Krille åkte hemifrån, men ju närmare Mörkö vi kom desto mer övergick det i snö och det yrde bitvis så mkt att farten på mororvägen inte var vidare hög. Men efter lite kaffe inne hos Anneli så morskade vi upp oss och tränade. Både Fog, Race, Flynn & Kate fick träningspass inne i paddocken (den enda platsen med ett OK underlag just nu), vi hade lite av en "hundbytardag" för Anneli körde Fog (gick kalasfint) och jag tog ett pass med Kate (skitkul hund att köra).


  Anneli & Fog i paddocken.


Hemma hade det tydligen inte kommit någon snö utan bara ännu mera regn. Vore så skönt om det kom ett par dagar när det kan hinna torka upp lite för nu är träningsplanen väldigt blöt och vägarna är det så mycket vatten på som fryser till nattetid och gör dem snorhala...

  

Hemma tränade jag lite tricks med Fonzie. Just nu jobbar vi med några nya rörelser som jag tänker att vi kan ha i kommande HtM och/eller freestyleprogram -att "köa", att springa runt en pinne (medan jag rör mig åt andra hållet), att snurra åt höger & vänster, att hoppa över mina armar och att slå växelvis på mina ben med framtassarna. För hopp- och snurrövningarna inser jag dock att jag kommer behöva skaffa en matta som jag kan rulla ut när vi tränar inne, Fonzie vill göra rörelserna snabbare än han kan på golvets plastmatta!


Avslutningsvis kommer ett försenat GRATTIS till RACE som fyllde två år igår! Lille Mus-Mus är nu en stor pojk!


  
Räsermusen!

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards