Alla inlägg den 25 september 2011

Av Anna Larsson - 25 september 2011 18:40

I helgen har vi varit och tävlat agility på Kumla BK. Dag ett var det dubbla agilityklass I och dag två dubbla hoppklass II för Fonzie. Första agilityloppet gick kalasfint, vi startade som nummer 1 och det passade både mig och Fonzie fint, loppet kändes mycket bra rakt igenom, vi nollade och placerade oss som 4:a av 67 startande och fick vår andra pinne i agilityklass 1. Härligt!


   Fonzie fotad på en tidigare tävling.

 

Tyvärr blev det sedan "stolpe ut" i de övriga klasserna men jag är mycket nöjd med hur Fonzie skötte sig, många delar av loppen var riktigt bra och tävlingen gav mig mer idéer och tankar om hans fortsatta träning. Nu har vi bara två starter till vi kan åka på det här året, en i oktober och en i december. Vore väldigt roligt om vi kunde lyckas knipa en pinne till i någon av klasserna innan året är slut.


Under helgen han vi också med att åka emellan och titta på "Fårfor" eller numera Canami Cup i vallning på Lekeberga gård. Vi såg när Ids och Anneli tävlade och jag blir allt mer övertygad om att jag måste ha en valp efter Ids när rätt tik dyker upp. Jag gillar verkligen hur han jobbar!


Krilles hundar han under helgen få sig ett par träningspass på Fanny & Thomas får också och så avgav han i ett svagt ögonblick ett löfte om att om jag bara lär in grunderna så skulle han börja köra agility med Race. Haha, nu får jag sätta fart!


I morgon ska Flynn ta blodprov för att gentestas för CEA, vet inte hur lång tid det tar innan man får svar sen men det visar sig väl.

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards