Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Flynn två år idag!

Av Anna Larsson - 23 november 2011 18:22

Tiden går så läskigt fort ibland! Idag fyller Flynn två år och jag tycker att det var alldeles nyss som han var en liten skrutt som fick plats i mitt knä... det gör han inte riktigt längre, även om han gärna försöker :-) Samtidigt känns det som jag haft honom länge, för vi känner varandra så bra och då tycks det som att han alltid funnits här på Södertorpet.


Samtidigt som jag får lite ångest över att tiden går så fort, ser jag fram emot när våren kommer. Jag har massor av saker jag vill göra nästa år och inte minst ser jag fram emot att fortsätta utvecklas ihop med Flynn inom vallningen & lydnaden och att fortsätta att ha en massa kul ihop i vardagen. När man skriver blogg eller på Facebook blir det lätt att man fokuserar på träningen. Vad som kanske inte alltid kommer fram är allt larv och nonsens, alla lekar och bus och gosande som faktiskt är en större del av vardagen än träningen. Jag har tex en massa tramsiga smeknamn på honom och självklart har Flynn som alla mina hundar ett antal egna ramsor & sånger :-) Vi gosar vääääldigt mycket ihop och jag tänker ofta att det är i soffan, inte på träningsplanen, som vi lagt viktigaste grunden för våra tävlingar. "Vi sitter en stund på kvällen i soffan, bara jag & Flynn, och berättar hur mycket vi tycker om varandra" sa jag till Flynns uppfödare för ett tag sedan, "Det är där vi gör upp alla våra planer, sen behöver vi bara gå ut och köra!"


Lite så tror jag nog att det är, klok träning är viktigt, men utan en bra relation blir det likt förbaskat inte så lyckat! :-)


 

Finaste mamma Jill med Flynn & hans syskon! (Visst är Flynn grymt lik sin mamma!?)



 
 
Helena

Helena

23 november 2011 18:57

Det första jag tänkte när jag såg bilden (innan jag läst vad du skrivit under bilden) var att Flynn var väldigt lik sin mamma (eftersom jag förstod att det måste vara Flynn och hans syskon som låg där som små råttor ;-)

GRATTIS Flynn!!

http://holmstorp.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

23 november 2011 19:08

Grattis till Flynn!

Det blir ju väldigt lätt att fokusera på vad man gör (tränar, tävlar, motionerar etc.), medan att beskriva hur man burrar in näsan i pälsen och bara känner hur hjärtat sväller av kärlek blir det lite mindre av. Men minst lika viktigt (om inte mer!) :)

http://www.tokhund.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

23 november 2011 22:35

GRATTIS Flynn!!! Håller med till 100%, en bra relation är grunden till allt. Utan den blir det " torftigt" i både vardag samt träning. Kramar från oss

http://www.starsweepers.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Larsson - 7 december 2012 07:38

Jag har nu i fem dagar väntat på svar från Bloggplatsens "support" på frågan Går det att exportera en bloggplatsen-blogg till Wordpress och hur gör man i så fall. De har ännu inte svarat, varför jag chansar och slänger ut detta i bloggen så kanske nå...

Av Anna Larsson - 1 december 2012 16:58

Något som kanske känns busenkelt för oss som varit med ett tag i leken, men som inte alls är så självklart om man är nybörjare är -var hittar man vilka tävlingar som finns och hur anmäler man sig till dem? Så idag tänkte jag tipsa lite om det efterso...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 19:50

Min egen firma har hetat Mälardalens Hundcenter, men allt sedan jag sålde butiken och la ner hundsimmet, har jag känt att jag velat byta firmanamn. Nu har jag gjort slag i saken och firman heter istället 3vallare, precis som min hemsida har gjort i m...

Av Anna Larsson - 30 november 2012 07:29

Vad gjorde man innan det fanns smarta telefoner!? (Pratade mer i dem kanske?) Här kommer tips på några appar som jag gillar, med hundanknytning så klart! De jag tipsar om är för iPhone men de flesta finns säkerligen även för android. Först ut en...

Av Anna Larsson - 29 november 2012 16:44

Jag håller på och ska byta utseende totalt på min hemsida www.3vallare.se men har tyvärr i den processen lyckats radera den gamla sidan (och det gamla abonemanget) innan den nya är igång... Så just nu finns ingen hemsida att beskåda, väntar på att få...

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards