Alla inlägg den 21 november 2012

Av Anna Larsson - 21 november 2012 20:05

Minus att det är ljust på tok för få timmar (och att solen visar sig för sällan på de timmarna den borde varit framme), så är jag sjukt glad åt att det fortfarande går så bra att träna utomhus trots att vi snart är i slutet av november! Det är mjukt och fint i markerna och även om hundarna blir skitiga så är det så mycket bättre för dem än att springa på hårdfrusen, knöglig mark. Nu när det är långt till nästa tävlingsässong så är det den perfekta tiden på året att experimentera, testa gränser och hitta på galna saker för att ge hundarna mer erfarenheter -och bara ha jäkligt kul ihop helt enkelt!


Jag har sån tur att när jag är hos Anneli så kan vi nu utnyttja den gigantiska kohagen nere vid vattnet till att träna i. Det innebär att hundarna får jobba med att dela av en grupp från storflocken, ta ut dessa och flytta dem bort till kohagen och sen kan vi laborera med en massa roliga utmaningar för där finns både utrymme, variationsrik och utmanande terräng och många klurigheter!


Idag hittade jag på svåra hämt (leta upp grindhål i utgången, att fåren blir dolda av det höga sjögräset efter halva utgången etc) och långa (150 respektive 200m) fråndrivningar. Jag körde både Flynn och Race och hade helt enkelt skitkul med bägge två, det är en sån lyx att ha fina hundar att träna, finfina marker & djur att få träna dem på och härliga vänner att göra det ihop med (och lyxen att kunna få lunch & kaffe efteråt, jag är sååå bortskämd när jag är på Mörkö).



Flynn kommer smygande.


   


Race vilar efter ett hårt pass :-)


Jag hoppas verkligen det här vädret / temperaturen håller i sig ett bra tag än för just nu känns det som vi utvecklas med stormsteg och som om ingen galen idé är för svår för Flynn att genomföra. Så här ska träning verkligen vara & kännas -extremt varierande, utmanande, klurig och helt enkelt skitkul!

Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards