Alla inlägg den 24 november 2012

Av Anna Larsson - 24 november 2012 18:05

Igår fyllde Flynn 3 år. Det käns helt otroligt att tiden gått så fort! Sumerar man vad man hunnit uppleva ihop med sin hund under tre års tid så blir det en hel del, både skratt och tårar, vardag och tävling, utveckling och funderingar. Först tänkte jag igenom saker vi uppnått och saker vi gått igenom, roliga kurser, träningar och tävlingar vi varit med på och vardagsmys i soffan och underbara skogspromenader och alla fantastiska stunder vi haft ihop i träningen. Men sen tänkte jag ett steg till och började fundera på vad ett hundköp mer leder till, alla kontakter som sprider sig som ringar på vattnet, och jag insåg att det finns många människor som jag inte hade kännt om jag inte hade haft Flynn!


Hundköp, hundägande och framför allt hundträning är verkligen aldrig en enmansshow, det finns alltid personer runt omkring en som är delaktiga i träning, framgång och utveckling eller bara i en rolig och givande vardag och samvaro. Några som jag inte kände innan Flynn kom in i mitt liv är tex hans underbara uppfödare Susanne, snäll, klok, stöttande och alltid intresserad av vad jag & Flynn hittat på, en klippa! Jag hade utan Flynn knappast lärt känna Marie heller, en grymt duktig, ödmjuk och rolig sjukgymnast som jag haft mycket utbyte och glädje av att diskutera både rehab och fysträning för att toppa tävlingsformen med. Innan Flynn hade jag inte heller gått vallhundskurs för Jo Agnar som utan tvivel varit en av de bästa instruktörer alla kategorier jag träffat på och vars tankar om struktur i träningen varit perfekta för oss att utgå ifrån. Träningen och tävlandet med Flynn i olika grenar har också gett många nya kontakter och trevliga möten.


Så när man köper sig en ny hund, är det faktiskt inte bara hunden som kommer in i ens liv. Nya kontakter sprider sig som ringarna på vattnet, människor du kanske aldrig hade träffat om inte just denna hund kommit in i ditt liv! Det tycker jag är en spännande tanke!





Presentation


En blogg om hundträning, klickerträning, vallning, lydnad & border collies!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards